FIFA-VrouwenWereldbeker trekt veel bekijks.

18 mei 2023 23:00

Het kan je niet meer ontgaan zijn, want zowat de hele landelijke en lokale media staan er vandaag vol mee; afgelopen donderdagmorgen kwam de FIFA-Vrouwen Wereldbeker naar Nijnsel en dan natuurlijk specifiek naar het druk bezochte sportpark Den Eimert.

Om 07.00 uur waren de eerste vrijwilligers al in touw om de beker en zijn gevolg (onder meer een stoere gezonnebrilde beveiliger) op de bekende Nijnselse gastvrije wijze te onthalen. Tegen half negen kwamen de nodige auto’s aangereden waar een indrukwekkend gezelschap bobo’s uitstapte; diverse vertegenwoordigers van de KNVB, vergezeld van de nodige vertegenwoordigers van de FIFA; gasten uit Australië, Nieuw-Zeeland en Senegal, internationaler kan het bijna niet.
Er werden voor de vele belangstellenden mooie woorden gesproken, de meesten over de grens en ook onze voorzitter liet zich op dat vlak niet onbetuigd! De beker was ongekend populair want meer dan anderhalf uur werden er kiekjes met hem gemaakt, met name door de bijna honderd meisjes die aan de workshops deelnamen, maar ook door de talrijke jeugdspelers van Nijnsel die zich deze unieke kans niet lieten ontnemen. Het was fris, een mooi zonnetje, droog maar vooral gezellig. De stemming zat er goed in en een paar uur later was het gezelschap weer vertrokken richting Den Haag waar de Australische ambassadeur wachtte.
Het was een enerverende morgen waarop Nijnsel van alle betrokkenen veel lof mocht ontvangen voor de puike organisatie, met dank aan de tientallen vrijwilligers die zowel in de voorbereidingen als op deze dag zelf zich opnieuw van hun beste en dus Nijnselse kant lieten zien.
De, enigszins vervroegde, aftrap van ons 75-jarig jubileum kon niet beter verlopen en belooft veel voor het komende jubileumseizoen. Ondanks de frisse ochtend zijn we allemaal warm gedraaid.

Bekijk de foto's in het fotoalbum of klik op de volgende link: https://www.vvnijnsel.nl/478/fifa-womens-world-cup/. De foto's zijn gemaakt door Elise van de Pol en de originele foto's zijn te bestellen bij Elise via [email protected].