Alcoholbeleid

Vanaf 1 januari 2014 is het gebruik van alcohol voor personen jonger dan 18 jaar niet meer toegestaan. Alcohol is, vooral bij jongeren, schadelijk voor de gezondheid.

• Alcohol drinken is schadelijk voor de ontwikkeling van de hersenen en andere organen die in de groei zijn.
  • Alcohol drinken op jonge leeftijd kan leiden tot problemen met alcoholgebruik op latere leeftijd (verslaving).
  • Jongeren lopen sneller het risico alcoholvergiftiging te krijgen. Daarom is het voor jongeren onder de 18 jaar beter om helemaal geen alcohol te drinken.

vv Nijnsel/TVE Reclame wil in de kantine een verantwoord alcoholgebruik realiseren en past vanzelfsprekend de regels toe. Ze zijn niet alleen wettelijk vastgesteld maar onze club realiseert zich terdege dat drankgebruik bij jongeren een ernstige aanslag kan plegen op de gezondheid en de sportbeleving. Als er twijfel is over de leeftijd dan zal worden gevraagd naar een identiteitsbewijs. Ook het verstrekken van alcohol van meerderjarigen aan minderjarigen wordt niet getolereerd. Bij overtreding van het alcoholverbod kan de politie of de toezichthouder van de gemeente een boete uitdelen. Voor jongeren tot 16 jaar is deze € 45,-, voor jongeren van 16-17 jaar is deze € 90,-. Onze vereniging kan bij overtreding een boete van € 1.360,- krijgen.

We doen dan ook een beroep op alle bezoekers van onze kantine, leden en niet leden, de vernieuwde regels te respecteren en zo gezamenlijk bij te dragen aan een verantwoord alcoholgebruik bij vv Nijnsel/TVE Reclame.

Bestuur vv Nijnsel/TVE Reclame