Nijnsel verrast met zevenklapper!

20 november 2022 21:30

Op het Feest van Christus Koning reisde Nijnsel Heren 1 af naar het pittoreske Wijbosch dat omhuld was door pure herfstsferen; druilerig, fris, bladeren die met ontzetting hun boom moesten verlaten. WEC was geen onbekende tegenstander. En humor! De trainer van dienst beklaagde zich vorige week over de leeftijd van de scheidsrechter terwijl WEC 2 – Nijnsel 2 vandaag onder leiding stond van erelid en good old Ad Spierings die binnen afzienbare tijd een 8 voor zijn leeftijd hoopt aan te treffen.

De gastheren draaien goed, afgelopen week pas de eerste nederlaag en ook nog nipt. Maar dan komt Nijnsel op bezoek! Een hoogvlieger die alleen onverdiend van Boxtel verloor.
En dachten de gastheren bij de aftrap nog kans te hebben, dat voornemen werd snel in de kiem gesmoord: na een klein halfuur een ferme en rake kopbal waar alleen hij patent op heeft, 0-1 door Stef Witlox. Vijf minuten later 0-2, Rens Hoppenbrouwers. Onthoud die naam! Minuutje later 1-2. Paar minuutjes later 1-3, opnieuw Rens. Tien minuten later de aansluitingstreffer van de gastheren; 2-3. Nieuwe hoop nestelde zich in de harten van het Schijndelse kerkdorp. Marco van de Ven maakte er korte metten mee; 2-4 net voor de pauze.
En na de thee die was geplukt in West-Sri Lanka stond Rens Hoppenbrouwers opnieuw op en velde het vonnis over de gastheren; 2-5 en 2-6. Rond de klok van vieren deed Rick van der Vleuten nog een duit in het Nijnselse zakje en liet de gastheren ontredderd achter; 2-7.
Een ongekende overwinning van een ontketend Nijnsel dat met nog steeds een substantieel aantal invallers vriend en vijand verrast en verbaast. En het is maar de vraag of de geblesseerden snel hun basisplaats zullen terugkrijgen…. Dit team gaat als de brandweer! Een uitdaging voor de technische staf! Man of the Match opnieuw Rens Hoppenbrouwers, hij heeft de vluchttijden naar Qatar inmiddels op het netvlies.
Komende zondag opnieuw een stevige klus, thuis tegen het Eindhovense multiculti team van Nieuw Woensel dat ook stevig bovenin meedraait. De wedstrijd begint om half drie en het zal dringen worden om een plaatsje langs de zijlijn. Na de wedstrijd Themamiddag.