Nijnsel klaar voor Boskant.

30 oktober 2022 20:15

Afgelopen zondag kwam Nijnsel in de ring tegen Essche Boys, een tegenstander van ‘lang geleden’. Met een bijna compleet elftal aan geblesseerden langs de lijn was het afwachten hoe de wedstrijd zich zou ontwikkelen.

De thuisploeg begon zoals te verwachten voortvarend aan deze wedstrijd en reeds na negen minuten verstuurde Rob Witlox een heerlijke pass over links die vervolgens werd doorgetrokken naar voor het doel en daar was Felix het meest alert; 1-0. Een bemoedigende start. Nauwelijks vijf minuten later braken de bezoekers door op rechts. De aanvaller werd niet veel in de weg gelegd; hij loste een ogenschijnlijk ongevaarlijk schot in de linkerhoek van de goal waar ook de Nijnselse doelman zich niet onverwacht ophield. Maar hij had er niet goed het oog in en zo viel de onverwachte gelijkmaker. Nijnsel was echter niet van slag en bleef actief op de vijandelijke helft. In de 21e minuut loste Arjan van Zutphen een ogenschijnlijk ongevaarlijke schuiver, een oprapertje. Maar de keeper van de bezoekers imiteerde een Benitezje en liet de bal knullig onder zich heen rollen; 2-1. Daarna werd het wat rommelig en ontbrak het de wedstrijd aan schoonheid. Nijnsel bleef de bovenliggende partij maar bij de diverse lage voorzetten bleef een voorwaartse van Nijnsel weigeren om succesvol tegen de bal aan te lopen.
2-1 blijft een gevaarlijke stand en ofschoon de bezoekers niet echt aandrongen blijft het tricky. Terwijl in Eindhoven Luuk de Jong weer een onverdiende penalty bij elkaar zeurde bracht Rens Hoppenbrouwers eindelijk wat meer lucht in de tussenstand. Na prima voorbereidend voorwerk van de herstelde Jelle de Louw kwam Rens Hoppenbrouwers vrij op rechts. Hij loste een schot op goal dat een Essche verdediger niet op waarde inschatte en de bal verdween in het doel; 3-1. Hij kon weinig anders, dat moet gezegd. Net voor tijd kreeg Rens wel een verdiende goal op zijn naam want hij rondde bekwaam en op fraaie wijze een prachtige aanval af.
Kortom, een solide en alles verdiende overwinning waarmee Nijnsel met een goed gevoel komende zondag naar Boskant kan afreizen en de mooie plek net onder de top nog meer kleur kan geven.