WILTON-toernooi kent zinderend einde.

27 juni 2021 16:45

Wilton.

Er is drie zondagen op Den Eimert op het scherpst van de snede gestreden om de begeerde Wilton-Wisselbokaal. De eerste twee zondagen met verschillende teams om de groepsgrootte en dus ook de Delta-variant een beetje binnen de perken te houden. Het was er niet minder gezellig om want de weergoden waren de organisatie en de deelnemers goed gezind.

De laatste zondag was dus gereserveerd voor de finales en als je de prijzen ruikt dan doe je daar als speler nog een schepje bovenop. Dat is in Nijnsel niet anders. Het sterrenteam van Tobbelaars 1 weet na een zinderende finale uiteindelijk de trofee in de wacht te slepen en versloeg met het bekende en aansprekende 5-3-2 systeem de Risicogroep met minimaal verschil. De groep deed nog een Jaap Stammetje door een pingel flink over te jagen en niemand minder dan de best wel getalenteerde Jelle de Louw besliste de strijd met een fraaie schuiver in de rechteronderhoek, 3-2. Toen was de winst binnen en na een opwindende strijd kon Jelle op de schouders. Het slotoffensief van de Risicogroep onder leiding van de immer gepassioneerde Johan van der Pas leidde niet meer tot de gewenste gelijkmaker. Tevens het einde van een tijdperk. Het talrijke en hartstochtelijk meelevende en bij vlagen geëmotioneerde publiek smulde. De finale stond onder leiding van Joost Vervoort die zich de afgelopen zondagen als een ware Makkelie ontpopte, soeverein en foutloos. Hij ontving dan ook veel complimenten en boksen.
Veel dank aan de organisatie ook die een perfecte toernooi neerzette, daar was het iedereen over eens. Ook dank natuurlijk aan de scheidsrechters en het barpersoneel die eveneens een stevig steentje hebben bijgedragen aan het eclatante succes van drie prachtige voetbalzondagen. Wie had dat een paar maanden geleden nog gedacht?!
Nu nog even afwachten of Oranje nog wat reuring teweeg kan brengen. Zo ja, dan organiseren we op 03 juli een knalavond in de kantine met grootscherm. Nederland-Denemarken, laatste team met een toch wel sterk middenveld in de personen van Soren Lerby, Jan Molby en Frank Arnesen, drie getalenteerde stofzuigers. Maar eerst even in de Regenboogstad de taaie Oostblokkers ontmantelen die met Panenka, Galasek en Masopust natuurlijk ook geen verkeerd team op de been kunnen brengen.