WILTON-toernooi succesvol afgetrapt.

6 juni 2021 19:45

Wilton.

Afgelopen zondag werd een begin gemaakt met het traditionele WILTON
Midzomernachtszon toernooi. Vanwege corona ditmaal zonder deelnemers uit Rooi, Boskant, Olland en Son. Jammer, maar het virus liet het niet toe. Werd het daarom minder gezellig? Integendeel. Het maximaal toegestane aantal deelnemers van 50 zorgde voor een sportieve en levendige sportbeleving.

Ook de dames brachten een team op de been en zij gingen duidelijk voor de Olympische gedachte: meedoen is belangrijker dan winnen. En zo hoort het ook. De mannen dachten daar iets anders over. Tijdens het toernooi werd er niet tot nauwelijks gedronken, regelmatig handenwassen en vanzelfsprekend iedereen op anderhalve meter. Gewoon wat harder roepen. Joost Vervoort maakte zijn debuut als scheidsrechter. Hij kreeg wat makkelijke wedstrijden en bleef redelijk overeind. Lydia en Jeannette bevrouwden de kantine en dit zorgde voor de nodige drukte binnen. Twee aantrekkelijke vrouwen, dat trekt volk. Ook Pauline van Zutphen stond haar vrouwtje en dat deed ze met de charme die haar altijd omringt.
Rond 18.00 uur beëindigde Wilton de laatste wedstrijd die daarna van zijn eerste rode wijntje genoot. De Risicogroep eindigde vandaag als eerste, meteen gevolgd door Tobbelaars 1 en de Ouwe Knarren. Zij vervolgen hun reis naar eeuwige roem op zondag 13 juni. Om 18.00 uur trad Oranje aan tegen een onbeduidende tegenstander uit Oost-Europa. Grootscherm mocht niet, daarom schakelden we in overleg met de BOA naar een kleiner scherm. Uitblinker: Steven Berghuis.
Toeschouwers op Den Eimert: 0. Wel veertien toeschouwers in de struiken.