Nijnsel zonder glans onderuit

25 april 2024 23:30

Het leek een ideaal scenario na de uitspraak van de tuchtcommissie van de KNVB; nog 21 minuten spelen tegen negen tegenstanders met een 2-2 tussenstand. Dat moet toch perspectief bieden? Het tegendeel bleek waar. Er zal best vooraf gesproken zijn over de te volgen tactiek.

Eén ding is zeker, het werkte niet. Een paar minuten was het aftasten maar toen namen de gastheren die het meest gebaat waren bij een overwinning het initiatief. Met negen man kun je maar één ding doen, de mouwen opstropen. En dat gebeurde ook. De thuisclub was met negen man gevaarlijker dan de elf gasten uit Nijnsel. En in de 85e (13e) minuut viel de 3-2. De gasten gingen daarop zonder veel overtuiging in de aanval want zelfs met een gelijkspel waren beide partijen niet gebaat. Nijnsel speelde echter geen enkele kans uit, de eindpass kwam nooit goed aan, de Veldhovense verdediging bleef makkelijk overeind. Een paar lange mannen achterin en een solide keeper. In de laatste minuut belandde een bal op de lat maar dat was ook meteen het enige wapenfeit waar Nijnsel deze troosteloze avond op kon bogen. Zonder overtuiging werd een grote stap gezet naar de vierde klasse. De kans dat Nijnsel in de derde klasse nog overleeft is net zo groot als dat prins Willem Alexander, misschien is hij inmiddels wel koning, op een gure, stormachtige herfstmiddag op de fiets de MooiRooi krant rondbrengt in het buitengebied van Olland. Nijnsel liet het vanavond afweten en dat geeft te denken en zeker stof tot nadenken.