Nijnsel gelijkwaardig maar geen punten

21 april 2024 21:15

Eerst het goede nieuws, zoals je afgelopen week al hebt kunnen lezen gaat Romario (58) weer voetballen. Zijn voormalige Nederlandse manager (rechts op de foto) heeft daarop contact gezocht met zijn voormalige pupil en de kans is groot dat de Braziliaanse ster van weleer komend seizoen zijn opwachting maakt bij vv Nijnsel.

Hij heeft nog in overweging of dat dat bij de veteranen zal zijn of in het eerste vaandelteam. Het laatste heeft op dit moment een lichte voorkeur omdat hij uitkijkt naar mooie derby’s tegen onder meer Boskant en Olland.

Destijds eindigde de wedstrijd tegen RKVVO in Nijnsel in 2-3. De Oerlenaren zijn onderin vervolgens nooit echt goed weggekomen en ook zij hebben last van de versterkte degradatie ofschoon ze vorig seizoen nog in de tweede klasse bivakkeerden. Ook nu werd de traditie voortgezet dat Nijnsel goed en vol zelfvertrouwen begint aan de wedstrijd. In de 12e minuut een vlammend schot van Arjan van Zutphen dat buiten het bereik van de keeper helaas op de paal belandde. Vijf minuut later een superbe volley van Rens Hoppenbrouwers die wonderwel niet in een op dat moment verdiend doelpunt werd omgezet. Dat krijg je als je in het schijnsel van de rode lantaarn je wedstrijden moet afwerken, de heer Murphy met zijn vermaledijde wet doet zich gelden. Een andere wetmatigheid is dat wanneer je zelf verzuimt te scoren de tegenstander dit met alle plezier voor jou doet. En dat gebeurde in de 19e minuut bij slecht uitverdedigen van de gasten. De Oerlese voorwaartsen kregen nogal wat vrijheid die zij gretig benutten. Tot de thee echter geen verdere schade.
De tweede helft begon vrij tam waarbij in de 65e minuut wel de 2-0 viel waar de Nijnselse goalie niet goed het oog in had. Kat in het Oerlese bakje dacht men in Oerlese kringen. Arjan van Zutphen had echter andere plannen en amper twee minuten later maakte hij met een droge schuiver de 2-1 waarbij de keeper op het verkeerde been stond. Dat betekende echter niet dat het spelbeeld zich louter ging afspelen op de Oerlese helft. Nijnsel wisselde aanvallend maar het leverde niet het zo gewenste doelpunt en wedstrijdpunt op. Eindstand 2-1, de thuisploeg opgelucht en de bezoekers geen loon naar werken.

Donderdag opnieuw naar Veldhoven
De eerder gestaakte wedstrijd Rood Wit Veldhoven-Nijnsel wordt komende donderdag uitgespeeld met nog 21 minuten op de klok. De wedstrijd begint om 20.30 uur met een tussenstand van 2-2 waarbij Nijnsel aantreedt tegen negen veldspelers van de gastheren.
De voorlaatste thuiswedstrijd Nijnsel-Vessem is vanwege Koningsdag verplaatst naar donderdag 02 mei, aanvang 20.00 uur.