In het voetbal van de Heikneuters zit nog steeds muziek

20 april 2024 17:15

Afgelopen vrijdag 19 april werd onder gure omstandigheden een oude traditie afgestoft namelijk een wedstrijd tussen de veteranen van Nijnsel en de Heikneuters uit hetzelfde dorp. En als je vooraf dacht dat het een kabbelend potje zou worden met de nodige ongein, dan vergis je je. Er werd op het scherpst van de snede gestreden voor elke centimeter kunstgras.

De afgetrainde veteranen speelden in hun vertrouwde samenstelling, alleen Bert Verschuren werd van stal gehaald om voorin de nodige snelheid toe te voegen en dat gebeurde met name in de tweede helft. De Kneuters brachten een sterk team op de been, een mix van jong, aanstormend talent en gevestigde maturiteit. En zoals dat hoort in deze tijd ook twee ongefillerde en botoxvrije dames die niet onder deden voor de mannen, een verschijnsel dat je steeds vaker ziet.

De veteranen kwamen op 1-0, trokken zich al dan niet gedwongen terug op eigen helft en loerden op de counter met Bert Verschuren als wervelwind. De Kneuters namen geen genoegen met deze achterstand en niet veel later verscheen de 1-1 op het bord onder luid gejuich van het Kneutervolk dat zich duidelijk liet horen onder de overkapping. Na de pauze de 2-1 en het zag er ook lang naar uit dat dit de eindstand zou worden ware het niet dat in de dying seconds de redelijk foutloze Ruud Verbakel een terugspeelballetje opraapte, iets wat blijkbaar in de veteranencompetitie is geoorloofd. Maar niet bij de scheidsrechter van dienst die zoals hij niet anders gewend is de FIFA-regels toepaste. Anders was hij ook nooit zo ver gekomen. Een veteraan of tien op de doellijn en de vrije trap een metertje ervoor. En dan kun je maar één ding doen, de bal terugleggen naar iemand met een hard schot die hem dan keihard op goal jast. En zo gebeurde het ook, de bal verdween in het dak van het doel net voor de neus van het uitzinnige publiek. De wedstrijd dreigde nog even te ontsporen want de veteranen belaagden de scheidsrechter die echter stoïcijns bleef en de wedstrijd niet wilde staken.

De 2-2 verdween niet meer van het scorebord, de buit verdeeld, hoe mooi en rechtvaardig kan het zijn. De derde helft is in Nijnsel nog nooit ontspoord, hooguit ooit wat uitgelopen en, of te laat afgelopen. De bekende bierproducent uit Lieshout had heel de week op volle sterkte gedraaid en de tap kreeg geen moment rust. De Kneuterkapel blies nog een mooie medley van bekende meezingers, nummers van Taylor Swift, Sieneke, Maan en Beyoncé, het niveau van deze pure muzikanten blijft ongekend hoog.

Bekijk de foto's in het fotoalbum of klik op de volgende link: https://www.vvnijnsel.nl/481/75-van-nijnsel/.