Nijnsel legt het af tegen betere tegenstander

15 april 2024 9:30

En dan is het wel wat makkelijker om je erbij neer te leggen. Na de onverkwikkelijke gang van zaken vorige week zondag in Veldhoven werd nu thuis de handschoen opgenomen tegen het hoger geklasseerde Wilhelmina Boys uit Best in de hoop en het vertrouwen dat er dit keer niet na 72 minuten zou worden afgefloten.

De thuisclub op zoek naar de broodnodige punten om de nacompetitie te kunnen bereiken en de bezoekers ruiken de andere nacompetitie, met kans om volgend seizoen tweedeklasser te worden. Kortom, grote belangen aan beide zijden.
In de derde minuut al een ijskoude douche voor de gastheren; een lichte duw in de Nijnselse zestien noopte tot afgrijzen van al wat geelblauw was de scheidsrechter de bal op de stip te leggen. Gerechtigheid geschiedde want doelman Van Kessel keek de bal professioneel naast. Het bleek echter uitstel van executie want nog geen drie minuten later liet een van de Boys een schot los vanaf circa 20 meter dat onderweg gevaarlijk daalde en net boven de vergeefs graaiende handen van de keeper onder de lat binnenviel. Op het middenveld verloor Nijnsel te veel duels zodat de druk op het Nijnselse doel onverkort groot bleef. In de 12e minuut werd het 0-2 omdat er te veel ruimte werd gelaten aan de behendige voorwaartsen van de bezoekers. Tien minuten later een achterwaartse kopbal van Stef Witlox die door iedereen werd gemist, ook door de Nijnselse sluitpost, 0-3. Dat zag er dus allemaal verre van florissant uit. Net voor rust toch nog een opsteker als Stefan Hulsen de vijandelijke keeper verrast in de korte hoek, 1-3.
De bezoekers werden er echter niet warm of koud van want één minuut na rust werd de marge weer teruggebracht tot drie, 1-4. Tien minuten later de mooiste goal van dit doelpuntrijke duel en die kwam op naam van Rens Hoppenbrouwers die de bal prachtig in de kruising krulde. In de 69e minuut veerde het talrijke publiek nogmaals op toen opnieuw Hoppenbrouwers met een vrije trap de paal trof, 2-4. Opnieuw geen onrust te bespeuren bij de bezoekers die in het laatste kwartier nog de 2-5 en tenslotte de 2-6 lieten aantekenen. Als Ernst Happel op de Nijnselse bank had gezeten zou hij hebben gezegd; ‘Gut gespielt, leider doch verloren.’
Zondag trekt de geelblauwe brigade naar Oers om de strijd aan te binden met RKVVO. Gasten die niet zo ver van Nijnsel af staan maar gisteren een belangrijke en onverwachte overwinning boekten. En zo wordt het steeds lastiger om onderin weg te komen.