Nijnsel schiet (voorlopig) niets op met gelijkspel

7 april 2024 20:00

De degradatiekandidaten schoten alleen iets op met een overwinning maar die kwam er, vooralsnog, niet. En met dat vooralsnog bedoelen we dat de wedstrijd in de 72e minuut werd gestaakt omdat de scheidsrechter zich bedreigd voelde door de gastheren. Maar daarover later meer.

Nijnsel begon vol goede moed aan de wedstrijd en was vaak te vinden op de vijandelijke speelhelft. Dit beginoffensief leverde echter geen noemenswaardige kansen op. In Rotterdam-Zuid was men op dat moment wat efficiënter. Langzaam maar zeker echter werden de bakens verzet en kwam Rood Wit wat beter in zijn spel. Dit leverde in de 26e minuut de 1-0 voorsprong op. Niet echt uit een kans maar door te veel ruimte te laten aan de tegenstander. Drie minuten later een schot op de Nijnselse paal die de 2-0 voorkwam. In de 36e minuut een prima doorbraak op links van Stefan Hulsen die Rens Hoppenbrouwers in stelling bracht. Die wilde de schoonheidsprijs binnenhalen met een subtiel hakje maar dan moet je de bal wel raken. Rust.
Na de thee ging het na vier minuten alweer fout. Opnieuw kreeg een Veldhovense voorwaartse teveel ruimte, er was geen strobreed om die hem in de weg te leggen en dat betekende de 2-0. Euforie bij Rood Wit Velhoven, gelatenheid bij de gasten. De rode lantaarn was op dat moment weer in Nijnselse handen. Nijnsel is echter niet de ploeg om voortijdig bij de pakken te gaan neerzitten en ging onverdroten voort op zoek naar succes. En dat kwam er. Een prima aanval leverde in de 55e minuut via Rick van der Vleuten de aansluitingstreffer op. Kortom, ‘we’ zaten weer in de wedstrijd. Het werd allengs wat rommeliger. Nijnsel rook bloed en de gastheren begonnen te wankelen. En toen gebeurde het…..
Een speler van Rood Wit lag geblesseerd achter de Nijnselse doellijn, toch een wat rare en onhandige plek, zeker voor de Nijnselse keeper. Maar goed, de leidsman liet duidelijk horen dat de speler buiten de lijnen lag en er dus wat hem betreft kon worden doorgespeeld. Uiteindelijk was het allemaal te voorkomen geweest als een van de teams, in eerste instantie de gastheren want uiteindelijk was het een van hun spelers, de bal over de lijn had gespeeld maar dat gebeurde dus niet. Uiteindelijk stond de geblesseerde speler op en strompelde hij weg. Dit ging volgens de scheidsrechter te traag en dat leverde hem een gele kaart op. En toen waren de rapen meer dan gaar. De trainer van de gastheren kwam ongevraagd het veld in om verhaal te halen, hij staat ook al langer bekend om zijn ‘verbale capaciteiten’. Ook de Veldhovense keeper stoomde op richting scheidsrechter. Het spel werd echter niet afgefloten en Stefan Hulsen, we kennen hem als een intelligente speler, had de bal aan de voet en schoof hem het lege doel in; 2-2….. En toen was de beer helemaal los. Na twee rode kaarten voor de gastheren hield de leidsman het uiteindelijk in de 72e minuut definitief voor gezien.  Hij voelde zich bedreigd door diverse opgewonden standjes die het allemaal beter wisten.
Beide trainers reageerden na de wedstrijd furieus, quotes die het Eindhovens Dagblad gretig noteerde. ‘De scheidsrechter deugde niet.’ Dat wordt meestal gezegd door trainers die onderin meedraaien. En waarom kwam de trainer van de gastheren ongevraagd het veld in?
Kortom, een wedstrijd met alleen maar verliezers, zoals meestal in dit soort situaties. We wachten maar af wat de tuchtcommissie van de KNVB uiteindelijk gaat beslissen.
Nijnsel ontvangt komende zondag het goed draaiende Wilhelmina Boys uit Best.