Veelgevraagd Wilton toernooi op de agenda!

1 april 2024 20:30

Sommige evenementen verkopen zichzelf. Dit geldt bijvoorbeeld voor het al jaren succesvolle WILTON Midzomernachtszontoernooi dat, je ziet het aan de naam, in de maand juni wordt gehouden. 21 juni is namelijk de langste dag van het jaar en gaat de zon nauwelijks onder.

Een aantal jaren geleden benaderde Bart van der Burgt voetballegende Wilton met de vraag of er bij vv Nijnsel een toernooi naar hem mocht worden genoemd. Na ampele overwegingen stemde Wilton hier mee in en draagt het toernooi sindsdien zijn geuzennaam.
Komende juni staat het toernooi in het teken van het 75-jarig bestaan van de club en betreft het hier een van de laatste vijfenzeventig evenementen. Aan het einde van zo’n prachtig jubileumjaar misstaat zo’n kwaliteitsevenement natuurlijk niet.
Ook dit seizoen worden er vier donderdagen uitgetrokken voor het toernooi, te weten 6, 13, 20 en 27 juni, aanvang van de wedstrijden om 19.00 uur. Op laatstgenoemde datum worden dan de finales gespeeld en de WILTON Wisselbokaal uitgereikt. Maar die haal je natuurlijk niet zomaar binnen, daar moet de nodige strijd voor worden geleverd want de concurrentie is groot. Deze WILTON Wisselbokaal is een prestigeobject en inmiddels uitgegroeid tot een waar collectorsitem.
Dus sportvrienden, meld je als een speer aan voor dit toernooi voordat je het bordje ‘uitverkocht’ op je scherm vindt. Want dat wil niemand. De wedstrijden worden gespeeld op een half veld, zodat techniek, inzicht en balbeheersing vaak de beslissende factoren zijn om tot een goed resultaat te reiken. Je bent veel aan de bal en het spel gaat razendsnel op en neer. Je hebt nauwelijks tijd om op adem te komen en zelfs kleine foutjes kunnen jou en dus ook je team fataal worden. Geef aan onder welke naam je team gaat opereren en doe er een spelersopgaaf bij. Het inschrijfgeld bedraagt 20 euro per team.
We zien je aanmelding met belangstelling tegemoet via https://www.vvnijnsel.nl/303/912/tickets-evenementen-de-75-van-nijnsel/. Daarna mag je wachten op een definitieve bevestiging. Later volgt meer informatie over poule-indeling, wedstrijdschema en dat soort zaken.
Vier inspirerende donderdagavonden waar het op Den Eimert gonst van het ‘geen woorden maar daden’. Tijdens de derde helft in onze sfeervolle kantine mag het rustig andersom zijn.