Nijnsel opnieuw voor vuurproef.

31 maart 2024 8:30

Na het nagenoeg voetbalvrije Paasweekend wordt komend weekend de draad weer opgepakt. Voor Nijnsel Heren 1 staat er een cruciale wedstrijd op het programma; uit tegen rode lantaarndrager Rood Wit Veldhoven. De thuiswedstrijd eindigde destijds in een gelijkspel.

Net boven de Veldhovenaren bivakkeert Nijnsel. Voor beide ploegen staan er dus grote belangen op het spel; de verliezer doet hele slechte zaken. Om sowieso rechtstreekse degradatie te voorkomen moet je minimaal derde van onderen worden. Nijnsel had de ‘pech’ dat de zo vaak uitgestelde wedstrijd Vessem-DBS afgelopen donderdagavond in een onverwachte overwinning eindigde voor de bezoekers, een directe concurrent voor Nijnsel. Kortom, er zullen door Nijnsel nog de nodige punten moeten worden binnengesleept om in de nacompetitie te belanden. Dat is naar alle waarschijnlijkheid het hoogste haalbare.
Dus spelers en staf weet wat hen te doen staat, dat is bij iedereen alleszins duidelijk. Hopelijk zijn er komende zondag in Veldhoven weer de nodige Nijnsel supporters om de geelblauwen bij te staan in deze zwaarbeladen wedstrijd waarbij de belangen aan beide zijden groot zijn.