Twee jeugdteams hijsen de vlag.

25 maart 2024 16:00

Britt van den Oetelaar

Op een wisselvallige zaterdagmorgen stonden er in Nijnsel twee belangrijke wedstrijden op het programma. Nijnsel JO8-1 kon kampioen worden en daarmee zouden ze zelfs promoveren naar de hoofdklasse. Dat ze deze mogelijkheid hebben bereikt is al van grote klasse.

Om 09:45 uur trapten we af onder leiding van Bart Marinus. De spanning was zichtbaar bij de jongens, er werd het eerste kwart dan ook niet gescoord. Trainers Leon en Pieter gaven de jongens een flinke peptalk en dat wierp zijn vruchten af. Er werden veel kansen gecreëerd. De trein van Nijnsel begon op stoom te komen en dit resulteerde in veel kansen en uiteindelijk ook de o zo belangrijke goals. Het werd in een korte tijd 3-0. Rhode gaf niet op en maakte nog de 3-1. Uiteindelijk gooide Nijnsel de wedstrijd in het slot door er nog 4-1 van te maken. De overwinning resulteerde in het welverdiende kampioenschap. Een unieke prestatie binnen vv Nijnsel een team dat gaat uitkomen in de hoofdklasse in de 4e fase.

Ook Nijnsel Onder 09-1 trad dus op hetzelfde tijdstip aan tegen Avesteyn en bij winst ging ook hier de vlag in top. Vanaf het eerste fluitsignaal gingen de Nijnselaren er geconcentreerd tegenaan om de Dintheraren niet het gevoel te geven dat er in Nijnsel deze zaterdag iets te halen viel. De eindstand van 5-1 maakt duidelijk dat het team daar volledig in is geslaagd.
Twee mooie, aansprekende resultaten die deze toch wel wat frisse zaterdagochtend een prachtig aanzien gaven. Hans van Gastel was al opgetrommeld voor de platte kar die net voor de eerste hagelbui weer Den Eimert op kwam. Hans had slim genoeg de route enigszins ingekort. Binnen was het natuurlijk groot feest, de fritespan stond op de hoogste stand en de Maribo’s verdwenen als sneeuw voor de zon van de haakjes. Successen vieren, altijd blijven doen want er zijn geen garanties voor een volgende keer….

Trainers en spelers, namens vv Nijnsel allemaal van harte gelukgewenst met deze fraaie resultaten waar alle betrokkenen trots op mogen en ook wel zullen zijn.