Voetbalmannen vallen bij Dorpsquiz door de korf

23 maart 2024 10:00

De ‘Korfbal Midweek Dames’ gingen er afgelopen vrijdagavond met de volle buit vandoor tijdens de bekendmaking van de prijswinnaars van de Dorpsquiz die op vrijdagavond 23 februari werd gehouden. Het team behaalde maar liefst 348 punten dat een mooi rapportcijfer opleverde; 8.9.
Een soort cum laude.

Het was gezellig druk in de kantine waar de gezonde spanning duidelijk voelbaar was. De meeste teams hadden namelijk het gevoel dat ze het gros van de vragen destijds goed hadden ingevuld. En dan komt eindelijk het moment waar je al weken op wacht en hoop je maar, ooit tegen beter weten in, dat jouw team onder luid gejuich op het hoogste ereschavot mag klimmen. Organisator Bas Verbakel heeft een creatieve inborst en dat zie je dan ook in alle vragen terug. Geen domme ganzengedoe als bij de Postcode Miljoenenjacht (hoeveel is 1 + 1 met multiple choice antwoorden) maar gewoon leuke, originele vragen, hersenkrakers die de grijze massa bovenin aan het werk zetten, in de hoop dat je daar ook voldoende van hebt, want je ziet het niet. En misschien wil je het ook wel niet weten. De uitslag werd ook niet zo maar droog voorgelezen maar het werd een soort kleintheater ondersteund met lichtbeelden. Die Bas maakt er zich allesbehalve makkelijk van af. En dat werd ook gewaardeerd gezien de grote deelname op die bewuste vrijdagavond en de mooie opkomst afgelopen vrijdagavond.
De tweede prijs ging naar ‘Quiz(t) het wel, Wè Anders’ (8.7) en het brons tenslotte naar de Flappende Fluiten (8.5). Een mooie geste tenslotte was de verdeling van het inschrijfgeld over respectievelijk de korfbal, de jeugdafdeling van vv Nijnsel en de tennisclub.
Kortom, de Dorpsquiz was een mooi pareltje aan de hele lange en blinkende jubileumketting van onze vereniging en ook hiervan kun je zeggen; dit soort activiteiten smaakt naar meer. En de mannen hebben toch recht op revanche.....?

Bekijk de foto's in het fotoalbum of klik op de volgende link: https://www.vvnijnsel.nl/481/75-van-nijnsel/.