Een lichtwedstrijd van zwaargewichten

3e klasse H

10 april 2018 20:15

Onbekend

Een lichtwedstrijd in een Uden stond er dinsdagavond op het programma. Maar de manschappen van Ruud Verbakel en de thuisspelende partij bleken bepaald geen lichtgewichten. In een enerverende wedstrijd moest Nijnsel uiteindelijk toch het onderspit delven; 2 – 1 verlies.

Ondanks dat de geel-blauwe formatie met maar liefst 6 andere spelers begon t.o.v. afgelopen zondag was de afstemming op elkaar van Zwitserse precisie. “Mini” die een kleine twee jaar geleden vanaf het begin aan de aftrap stond bij een voetbalwedstrijd stak als vanouds Geert Berk na 3 minuten weg die deze mogelijkheid vakkundig afwerkte. Gedurende de eerste helft werd UDI steeds wat sterker, maar mede dankzij de solide keeper Paul van Gastel werd ieder gevaar op capabele wijze geneutraliseerd. Zodoende kon de meeste scorende ploeg uit de 3de klasse H doelpuntloos hun eigen kleedlokaal opzoeken.

De tweede helft werd het steeds moeilijker om onder de druk van Udi uit te voetballen en moesten we een buitenspelgoal toestaan, omdat de jeugdige scheidsrechter onder druk van het massaal opgekomen thuispubliek de treffer goedkeurde. Ondanks dat de gastheren het beste van het spel hielden kon het kwartje beide kanten opvallen. Zo had Mark Vervoort (die zijn zonnenbankbruin broertje verving) de 1-2 kunnen maken met een geweldige lob. Helaas voeren zelfs op dit niveau de benen niet altijd uit wat het hoofd in gedachte heeft.

2 minuten voor tijd sloeg niet alleen een noodweer toe, maar ook het noodlot voor een ieder die Nijnsel 3 goedgezind is; de 2-1 van Udi. In de stromende regen moest Nijnsel vervolgens in de dying seconds een pingel krijgen, alleen krijg je niet altijd waar je recht op hebt…

Desalniettemin kunnen we stellen dat de jongens die ons van andere elftallen hebben geholpen om toch met voldoende kwalitatief goede spelers aan de aftrap te verschijnen een puike wedstrijd hebben afgeleverd. Na de wedstrijd bleek ook dat Nijnsel 3 de rest van het seizoen Johan van de Pas “uitleent” aan het vaandelteam in de strijd om lijfsbehoud, een strijd die wij zelf ook nog voeren. Maar mede dankzij de medewerking van de ‘lagere’ elftallen zoals die loopt binnen Nijnsel hebben we het volste vertrouwen dat we die strijd zullen gaan winnen!