Held van de Maand: Gerry van der Leest

1 december 2021 10:30

Lambert Verhoeven

Onze club barst van de vrijwilligers. Allemaal toegewijde en enthousiaste mensen die de vereniging overeind houden en een warm hart toedragen. Om hen in het zonnetje te zetten hebben we deze rubriek in het leven geroepen. Deze keer is niemand minder dan Gerry van der Leest de Held van de Maand.

‘De keuze is reuze bij vv Nijnsel/TVE Reclame.’ Ditmaal brengen wij onze altijd goedlachse Gerry van der Leest over het voetlicht. Zo’n 25 jaar geleden begon hij zijn vrijwilligerscarrière bij de club en ging onder meer zijn talentvolle zoon Ron trainen (later ook nog zoon Bas), samen met Mark van den Brand en Nol van den Oetelaar. Een driemanschap om als jonge speler je vingers bij af te likken. Gerry werkte bij Mars en dat was te zien, want hij best veel in zijn mars. Ook ging hij in die tijd mee op jeugdkamp waar hij tot in de late, of beter gezegd, vroege uurtjes actief was om de jeugdkampers het naar de zin te maken.
Nu, vele jaren later, is Gerry op allerlei andere fronten actief. ‘Ik ben sowieso de hele maandag hier, is het gezellig druk. Er wordt gepoetst, geschrobd, de kas opgemaakt en ’s middags sluit ik me aan bij de Maandagmiddagploeg die allerlei klussen voor hun rekening nemen. Daarnaast doe ik de Inkoop voor de kantine, drank en spijs zeg maar.’ Zeg maar hoofd Inkoop en hoofd Hand- en Spandiensten. Gerry heeft zichtbaar veel zin in zijn jobs. ‘Als je met pensioen gaat dan valt er een stuk van je sociale leven weg en dat heb ik bij Nijnsel voor een groot deel weer opgevuld. Ik vind het fijn om met mensen om te gaan, vrijwilligers die allemaal even belangrijk zijn, wat ze ook doen. Mijn taken kan ik hier voor een deel invullen als het mij uitkomt, al is natuurlijk niets vrijblijvend. Ik houd wel van die vrijheid, dat ligt me het beste.’

Gerry is dus een uitgesproken duizendpoot, het moet raar gaan als je hem niet een paar keer per week tegenkomt. Op donderdagavond houdt hij de bonakers een beetje in de smiezen en probeert zo de gokverslaving binnen de club tegen te gaan want die ligt altijd op de loer.
Een prachtig clubcv, veel respect ook voor deze supervrijwilliger.

Bron: vv Nijnsel