Held van de Maand: René Oosterholt

26 maart 2019 17:00

VV Nijnsel / TVE Reclame heeft veel vrijwilligers. Stuk voor stuk mensen met een hart voor de club. Iedereen verdient wel een plek in het zonnetje, maar er kan er maar eentje Held van de Maand zijn. Dat is deze keer René Oosterholt. Hij verdient deze titel dubbel en dwars. De Nijnselnaar in hart en nieren vertelt wie hij is, wat hij doet voor de club en waar hij zoveel plezier uithaalt bij onze vereniging

Hoe lang ben je al bij de vereniging betrokken?

“Volgens mij 23 jaar (toen Malou als 1ste meisje bij de voetbalclub mocht komen)”

Op welke manieren ben je betrokken bij de club?

“Ik ben een tijd leider geweest bij zowel Malou als Kay en later nog bij het damesteam. Ik ben ook lang degene geweest die vier keer per week de kleedlokalen voor 18.00 uur opende zodat iedereen op tijd aan de training kon beginnen. (voordeel van een doorgang vanuit mijn eigen tuin naar het voetbalveld)

Enkele andere activiteiten: jarenlang de penaltybokaal georganiseerd - een groot aantal jaren in het jeugdbestuur gezeten - verder prachtige tijden meegemaakt op diverse voetbalkampen en toernooien, met als uitschieter een toernooi in de buurt van Parijs en aansluitend een dagje Euro Disney Parijs.

Uiteraard probeer ik zoveel mogelijk het eerste elftal te ondersteunen als supporter.

Wat voor vrijwilligerstaken doe je op dit moment?

“Ik draai al heel veel jaren terreindienst op zaterdag bij de jeugd, die voorheen, samen met Lambert Verhoeven, regelmatig werden afgesloten met een glaasje rode wijn. Verder ben ik inzetbaar als scheidsrechter bij de damesteams, en fluit nu voornamelijk dames 2, wat ik met veel plezier doe.”

Wat vind je zo mooi aan deze vereniging?

“Dat alles zo gemoedelijk gaat (ons kent ons), en er leuke contacten zijn met zowel oud als jong. En dat zelfs Wilton regelmatig de mogelijkheid krijgt om veel onzin te verkopen rondom PSV, terwijl hij eigenlijk wel beter weet!”

Vind je dat iedereen vrijwilligerswerk moet doen voor de club? Zo ja, waarom?

“Zou ik zeker een voorstander van zijn, omdat vrijwilligers steeds moeilijker te krijgen zijn, en het mooi zou zijn dat deze fijne club nog lang kan blijven bestaan.”

Wil je verder nog iets kwijt?

“Ik vond het een eer om voor deze rubriek gevraagd te worden en wil mijn vrijwilligerstaken nog wel een tijdje blijven uitvoeren.”