Held van de Maand: Dennis van Zutphen

5 februari 2019 9:15

VV Nijnsel / TVE Reclame heeft veel vrijwilligers. Stuk voor stuk mensen met een hart voor de club. Iedereen verdient wel een plek in het zonnetje, maar er kan er maar eentje Held van de Maand zijn. Dat is deze keer Dennis van Zutphen. Hij verdient deze titel dubbel en dwars. De Nijnselnaar in hart en nieren vertelt wie hij is, wat hij doet voor de club en waar hij zoveel plezier uithaalt bij onze vereniging.

Hoe lang ben je al lid?
Al vanaf 1988. Destijds heb ik als jongste lid de eerste steen gelegd van de huidige accommodatie. In de jeugd ben ik vele malen kampioen geworden met als hoogtepunt het kampioenschap van de B1 in de 1e klasse!! Bij de senioren is het gegaan met ups en downs. Een vervelende beenbreuk zorgde ervoor dat ik twee jaar geen voetbal kon spelen. Ik heb een paar jaar in het 1e gespeeld, maar daarna in snelvaart van het 3e naar het 4e, toen naar Nijnsel  7 en nog een paar jaar bij de veteranen. Met actief voetbal ben ik afgelopen zomer gestopt.

Op welke manier ben je betrokken bij de club?
Op vele manieren!! Vooral bij de jeugdafdeling.

Waar bestaan je taken uit?
Ik heb veel taken! Ooit wel eens te veel! Ik ben trainer geweest van diverse teams; Dames 1, dames 3, Meiden A1, Meiden C1,B1,C1,D1 en de mini pupillen. Daarnaast ben ik leider geweest van Dames 1, dames 3,B1,C1,D1. Verder vier jaar actief binnen de jeugdcommissie, zeven jaar playbackcommisssie, zes jaar jeugdkamp en allerlei jeugdactiviteiten. Op dit moment ben ik binnen de jeugdcommissie overgestapt van voetbalzaken naar activiteiten en op het punt om de huidige JO-10 te voorzien van trainingen.

Waarom doe je dit allemaal?
Het is gewoon altijd gezellig. Of je nou met jong of oud te maken hebt .Je bouwt banden op met vele mensen.

Waarom moeten mensen vrijwilliger worden?
Moeten is een groot woord, maar ik vind het wel belangrijk. Mensen hebben het snel druk, geen tijd, geen zin. Terwijl de mensen die vrijwilligerswerk doen het juist vaak het drukst hebben. De playstation, telefoon e.d. lijken tegenwoordig vaker interessanter te zijn dan een uurtje hulp bieden. Dat vind ik jammer!

Wil je verder nog iets kwijt?
Ouders mogen wel wat meer actief aanwezig zijn rondom het eigen kind. Ik zie toch vaak te weinig support en betrokkenheid. Ook mogen diverse seniorenleden zich wel wat meer verdiepen in de jeugd. Vaak wordt er geroepen: de jeugd, daar zit niet veel tussen, die kunnen niks! Onnodig binnen een club als Nijnsel!