Held van de Maand: Edwin Peters

12 december 2018 14:15

VV Nijnsel / TVE Reclame heeft veel vrijwilligers. Stuk voor stuk mensen met een hart voor de club. Iedereen verdient wel een plek in het zonnetje, maar er kan er maar eentje Held van de Maand zijn. Dat is deze keer Edwin Peters. Hij vertelt wie hij is, wat hij doet voor de club en waar hij zoveel plezier uithaalt bij onze vereniging.

“Ik ben Edwin Peters. 41 jaar. Ik woon sinds 2010 in het Zuid-Limburgse Bunde. Dat ligt net boven Maastricht. Ik woon daar samen met mijn vriendin en onze vijfjarige dochter. Momenteel ben ik voor ons clubje nog actief als scheidsrechter.”

Hoe is de liefde ontstaan?
“Mijn liefde voor vv Nijnsel is ontstaan op zesjarige leeftijd en is in al die jaren diepgeworteld in mijn dna. Ik volg vv Nijnsel ondanks de afstand nog steeds op de voet en krijg nog steeds veel informatie over wat er binnen de club afspeelt, van vrienden en familie.”

Hoe ziet je loopbaan binnen de club eruit?
“Ik ben als zesjarig jongetje ingestroomd in de jeugdopleiding van de club. Nadat ik met veel plezier mijn jeugdtijd heb doorgebracht, waarin we volgens mij twee keer kampioen zijn geworden, ben ik doorgestroomd naar de senioren. Waar ik in ongeveer alle teams heb gespeeld met uitzondering van het eerste. Ik ben op mijn 35ste gestopt met actief voetballen. Wel op mijn hoogtepunt gestopt. We werden dat jaar kampioen met het vijfde. Mijn vrijwilligersleven binnen de club begon op mijn zestiende met training geven aan de jongste jeugd. Uiteindelijk heb ik ook wel zo n beetje alle leeftijden getraind. Zowel als trainer en leider. Veel leuke jaren mee gehad. Ook heb ik een jaar of vijf gevlagd bij het eerste. Verder ben ik nog actief geweest als trainer van de damesafdeling en ik heb een paar jaar in de playbackcommissie gezeten. O ja en ik heb mij ook verschillende jaren ingezet voor het clubblad. En dus ook nog verschillende als scheidsrechter. Eigenlijk allemaal te veel om op te noemen. Ik heb het altijd met heel veel plezier gedaan.”

Hoe lang ben je al scheidsrechter?
“Dat weet ik niet meer precies. Denk een jaartje of 10, maar misschien wel 15.”

Hoe is dat zo gekomen?
“Ik ben er langzaam ingegroeid. Van af en toe eens een jeugdwedstrijdje fluiten naar het grote werk met de senioren. Weet eigenlijk al niet meer waarom. Er was behoefte aan en het leek me wel leuk.”

Wat vind je leuk aan het fluiten?
“Ik vind het leuk dat ik de club vooruit kan helpen. Als er een leuke wedstrijd is, met twee aan elkaar gewaagde teams kan fluiten. Tegenwoordig is het een dagje uit voor mij. Ik fluit mijn wedstrijd. Kijk nog even naar andere teams en praat nog wat met oude bekende en vrienden.”

Wat vind je van de vereniging?
“Deze club is heel bijzonder. De herinneringen zijn eindeloos. Deze club is bijzonder als je je bedenkt dat Nijnsel als dorp niet heel groot is, maar deze club toch tien seniorenelftallen de wei in kan sturen iedere week. Ben er zuinig op!”

Lees meer over:
Held van de Maand