Held van de Maand: Astrid Verbakel

25 oktober 2018 13:00

VV Nijnsel / TVE Reclame heeft veel vrijwilligers. Stuk voor stuk mensen met een hart voor de club. Iedereen verdient wel een plek in het zonnetje, maar er kan er maar eentje Held van de Maand zijn. Dat is deze keer Astrid Verbakel. Ze vertelt wie ze is, wat ze doet en waar ze zoveel plezier uithaalt bij onze vereniging.

Stel je eens even voor aan de mensen die je nog niet kennen…

Beste sportvrienden, mijn naam is Astrid Verbakel, 45 jaar geleden geboren in Zijtaart. Ik ben getrouwd met Marc Verbakel en we hebben samen 3 kinderen, waarvan er nog 1 voetbalt bij VV Nijnsel.

Wat doe je in het dagelijks leven?

Samen met mijn man hebben we een Kunststof Lasbedrijf in Nijnsel op het industrieterrein waar ik o.a. de administratie verzorg.

Hoe ben je bij VV Nijnsel betrokken geraakt?

Drie jaar geleden zijn we verhuisd naar Nijnsel, voorheen hebben we 19 jaar in Sint Oedenrode gewoond. Onze jongste zoon deed basketbal en voetbal in Sint Oedenrode, maar omdat we naar Nijnsel waren verhuisd is hij bij VV Nijnsel gaan voetballen. Onze dochter maakte een jaar later de overstap van hockey naar voetbal in Nijnsel waar ze een meidenteam hadden van meiden onder de 15. Samen met Esther en Angela hebben we toen het leiderschap van de MO15 op ons genomen. Zo ben ik voor het eerst betrokken geraakt bij VV Nijnsel. Nadat ik gestopt was in de zorg en geen zaterdagen meer hoefde te werken ben ik bij het gezellige Dames 4 gaan voetballen. (had zelf nooit gevoetbald en heb er ook werkelijk geen verstand van) Ik heb altijd paard gereden, ook geen balinzicht dus een leuke uitdaging waar ik veel plezier uit haal. De sfeer is er ook super en goeie trainers die toch maar weer elke week voor ons klaarstaan. Omdat ik dit jaar alleen leider ben van de MO17 lukt het me minder dan ik graag zou willen om aan te sluiten bij de trainingen van de dames 4.

Ik zeg altijd dat ik ben gaan voetballen om te integreren in Nijnsel, ik moet zeggen dat is een goeie stap geweest. Een erge warme club waar je meteen opgenomen wordt, chapeau daarvoor!

Wat doe je voor de vereniging?

Momenteel ben ik leider van het leuke meidenteam, MO17 die een samenwerkingsverband heeft met SBC. Helaas hadden we net te weinig meiden om een MO17  team te vormen afgelopen jaar en daarom zijn er 4 meiden uit Son toegevoegd. Het samenwerkingsverband verloopt naar alle tevredenheid maar hoe leuk zou het zijn als we weer zelfstandig een VV Nijnsel meidenteam of teams zouden hebben. De laatste jaren neemt de populariteit van het meidenvoetbal toe wat resulteert in veel meidenteams in de omliggende dorpen zodat de meiden regelmatig bekende tegen komen op het voetbalveld.

Wat vind je leuk aan het vrijwilligerswerk wat je doet?

Ik vind het heel leuk om de jeugd bezig te zien met hun sport, soms zijn er wel wat uitdagingen met de pubers om hen te begeleiden maar mooi om ze bezig te zien in iets wat ze leuk vinden.

Wil je verder nog iets kwijt?

Nijnsel is een klein dorp waar de sport toch een groot verbindingsfactor heeft, de samenhorigheid is groot bij VV Nijnsel. We moeten het samen doen; de kinderen, ouders, begeleiders, trainers en alle andere vrijwilligers. Hoop dat we nog vele jaren mogen genieten van het sporten, begeleiden en kijken naar het voetbalplezier van VV Nijnsel.