IJzersterk Nijnsel Dames 4!

5 november 2022 12:45

Cindy van Vugt

Afgelopen vrijdag had Dames 4 hun derde toernooi van dit seizoen, ditmaal in Gemonde.
Aan wissels geen gebrek bij onze dames en heel belangrijk ze hebben hun conditie weer goed op niveau door de intensieve trainingen wekelijks op woensdag en/of zaterdag. Hierbij komen hun talenten altijd goed tot zijn recht. Niet alleen de derde helft, maar vooral het samenspel, de traptechniek en het afwerken op goal. Nu nog vertalen naar de wedstrijden.

Tijdens de afgelopen toernooitjes hadden de dames net als bij PSV wel last van het goed benutten van de kansen. Echter deze keer niet. De partijtjes duurden nu wat langer, doordat WEC verhinderd was. De eerste wedstrijd tegen Boskant begon Nijnsel direct ijzersterk. Onze dames hadden duidelijk overwicht en zoveel mooie kansen gehad. De keeper van Boskant heeft bijna de halve wedstrijd de ballen uit de sloot achter het net moeten halen. Na zoveel schoten op doel werd er uiteindelijk gescoord door Nijnsel. Ze waren dan ook heer en meester deze wedstrijd. Helaas wist Boskant net nog een kansje te benutten en kwam daaruit de gelijkmaker 1-1.

De volgende wedstrijd was tegen Heeswijk/Avesteyn een geduchte tegenstander. Veel jonge dames met de nodige felheid en voetbalervaring. Waar Nijnsel normaal gesproken hierbij inzet op het verdedigend spel bleek direct dat er aanvallend wel degelijk mogelijkheden waren. Wederom door het fantastische samenspel dat ze lieten zien. Heeswijk wilde druk zetten, maar door het positiespel van onze dames, op het juiste moment de bal geven, snel passen, zuiver in de voeten, goed aannemen wist Nijnsel kansen te creëren en uiteindelijk ook één te benutten met een prachtig doelpunt. Heeswijk vocht terug, maar de mooie reddingen van onze verdediging en keeper zorgden ervoor dat we hier de winst pakten. Winnen van Heeswijk gaf nog meer adrenaline voor de laatste wedstrijd. Ook de feedback en instructie van de coach, de dextro’s en het ritueel van onze keeper deden het goed.

De laatste wedstrijd van de avond was tegen de thuisploeg. Irene had een grote menigte aan supporters letterlijk en figuurlijk opgetrommeld. Zij probeerden door de spreekkoren, het slaan op de grote trom en vuurwerk onze dames af te leiden, maar zij lieten zich niet uit het veld slaan, integendeel zelfs. Wederom veel balbezit en een prachtig spel was er te zien, waar Dennis tijdens de trainingen altijd op inzet. Dit wierp nu zijn vruchten af. Nijnsel had de wedstrijd in handen en wist wederom kansen te benutten met twee doelpunten. De laatste wedstrijd van de avond werd dan ook met een mooie overwinning afgesloten. Er heerste een jubelstemming onder de spelers, de trotse trainer, assistentie en supporters. Het feest brak na afloop dan ook los.

Op vrijdag 18 november staat het thuistoernooi op de planning. Dat belooft een schitterende avond te worden. Er zijn nog plaatsen, maar je moet wel snel zijn.