Eerste toernooi JO8 meteen daverend succes!

13 juni 2022 12:30

Patrick van Osch

Afgelopen zaterdag 11 juni was het voor het eerst in de geschiedenis van deze JO8 dat er een toernooi gespeeld ging worden. Vanmorgen om 08.30u werd er vertrokken naar het nog steeds pittoreske Zijtaart. Daar aangekomen werd er eerst omgekleed en de mannen hadden er zin in dat was meteen te merken. We wisten al tegen welke tegenstanders dat we zouden spelen, en daar zaten een paar knap lastige tussen.

Om 09.15u werd er afgetrapt tegen de JO8 van Keldonk/Boerdonk. De Nijnsel mannen waren nog wat onder de indruk hoe een toernooi werkt en waren niet helemaal bij de les, dat resulteerde in een 2-0 achterstand. Na het 2de tegendoelpunt werden ze wakker en begon het te lopen zoals we gewend zijn van de mannen. Zo wisten ze de achterstand volledig om te buigen na een 2-3 overwinning.

De tweede wedstrijd werd om 9.45u afgetrapt tegen SBC JO8-1. Dit was het team dat voor onze JO8 een pittige tegenstander zou kunnen zijn omdat zij een paar klassen hoger spelen. Toch bleek Nijnsel wel opgewassen tegen dit team, ze kwamen wel nog met 0-1 achter maar wisten door goed voetbal ook deze tegenstander over de knie te krijgen. Het werd uiteindelijk 2-1 voor de Nijnsel mannen.

De derde wedstrijd begon om 10.45 en was tegen SBC JO8-2. Dit bleek een tegenstander van formaat. Maar door een goed defensief blok van Nijnsel, wist SBC niet te scoren. Daarentegen wist Nijnsel wel een doelpunt te maken, en werd er weer een overwinning bijgeschreven. Het werd uiteindelijk 0-1 voor Nijnsel.

De vierde en tevens laatste wedstrijd begon om 11.15u en was tegen de gastheren van het toernooi. Dit bleek een goede degelijke ploeg die het de jongens behoorlijk lastig maakte. Ze wisten zelfs met 0-1 voor te komen, maar binnen een paar minuten daarna was het Nijnsel dat de eindstand op het scorebord zette 2-1.

De jongens waren door het dolle heen want ze waren 1ste geworden in hun poule en dat mocht iedereen horen. Bij de prijsuitreiking daarna werd er dan ook luidkeels gejuicht, ook door onze vaste supporters die er natuurlijk ook weer waren.