Nijnsel wint eerste thuiswedstrijd!

6 juni 2022 21:00

En tevens de laatste. De competitie zit er namelijk op. Na opnieuw een aanvankelijke achterstand wist de thuisploeg zich alsnog op te richten tegen middenmoter Reusel Sport en boekte een zwaar bevochten 2-1 overwinning. De eerste thuisoverwinning dus die door het talrijke thuispubliek luid werd bejubeld. En een even verdiend als welkom eerbetoon aan coach Carlo Vorstenbosch die zijn laatste wedstrijd op de Nijnselse bank zat.

Reusel Sport komt al jaren met een bus naar uitwedstrijden, nu was het niet anders. Daar komen dan alle spelers en supporters uit rollen en ontstaat er meteen een leuke sfeer in de kantine. Je ziet dat nergens.
De wedstrijd ging aanvankelijk gelijk op, dit onder toeziend oog van Jens Peeters, die moeiteloos de rol van Pupil van de Wedstrijd voor zijn rekening nam. De match stond onder leiding van een scheidsrechter uit Leerdam van waaruit je de prachtige Lingeroute kunt fietsen, met of zonder bloesem. In de 21e minuut een rare situatie; een aanval van de bezoekers. De Nijnsel verdediging wist de situatie niet te klaren, een speler van de bezoekers kreeg een bal in zijn gezicht en ging groggy naar de grond. De bal caramboleerde vervolgens naar een Reuselaar die met evenveel gemak als plezier de bal moeiteloos binnenschoof. Zuur. Verder nog steeds weinig kansen aan beide zijden, de goal was een meevaller, volstrekt onnodig. In de 37e minuut liet Nijnsel eindelijk van zich spreken en een uitgekiende lob wist de vijandelijke doelman net niet te verschalken.
Na de thee een offensief van de bezoekers die de voorsprong graag wilden uitbouwen, vooralsnog zonder succes. In de 57e minuut brak Nijnsel echter gevaarlijk uit via een oogstrelende aanval, Stefan Hulsen verscheen voor het Reuselse doel en ‘het’ (jawel! Ook uw correspondent deelt in de heersende woke-cultuur!) liet deze kans niet aan zich voorbijgaan; 1-1. De bezoekers waren even van slag en amper tien minuten later opnieuw een snelle breakout die Mark van de Pol alleen voor de doelman deed verschijnen; en ook hij rondde koelbloedig af. Met als gevolg een ongekende 2-1 voorsprong! Wat een luxe. Weer tien minuten later geselde Rick van der Vleuten de paal, dus het bleef 2-1. En toen werd het nog billenknijpen want de bezoekers wilden zich niet neerleggen bij een niet ingecalculeerde nederlaag ofschoon zij afgelopen zondag de nacompetitie wisten te ontlopen. Het eindsignaal had nog nooit zo mooi en op tijd geklonken; een 2-1 overwinning, de eerste van dit seizoen in een thuiswedstrijd.
Na de wedstrijd bedankte voorzitter Doreen van den Berkmortel coach Carlo Vorstenbosch die zich het hele seizoen onverkort inzette voor de belangen van de selectie in een seizoen dat geteisterd werd door blessures, corona en allerlei andere ongemakken. En zo eindigde het seizoen toch nog met een welkom lichtpuntje en kan de selectie zich straks onder een nieuwe trainer gaan prepareren op een nieuw seizoen in de vierde klasse.