Jeugdraad toont daadkracht

30 september 2021 10:15

Afgelopen woensdagavond vond de tweede bijeenkomst met bestuur en afgevaardigden commissies plaats. Dit keer gaf ook de jeugdraad acte de presence, uniek voor onze vereniging. De raad telt maar liefst zes leden van jong tot minder jong: Suzan, Niels, Niels, Daan, Giel en Joep.

Een select gezelschap dat zich dus even kwam voorstellen en ook meteen zijn plannen kwam ontvouwen. Geen eindeloze verhalen met een hoog indutgehalte maar gewoon to the point: ze gaan nieuwe jeugdleden werven door middel van een uitgekiende training. Daar zijn ze al volop mee bezig maar ze geven nog niets prijs over de inhoud….. Daarnaast gaan ze het gebruik van social media activeren. Met de bedoeling dat de jeugdactiviteiten meer en beter onder de aandacht worden gebracht. En ze hebben volgens eigen zeggen al een geslaagde EK-poule achter de rug. ‘Dat kon beter,’ ze zijn ook nog eens zelfkritisch. Kom daar bij volwassenen maar eens om. De WK-Toto eind 2022 gaat er een stuk beter uitzien, zo beloofden zij. Al bij al een veelbelovende bijdrage van deze enthousiaste en ambitieuze jongelui, dit alles onder auspiciën van Mieke Peters, ook nog best jong.
De voorzitter bedankte de jeugdraad hartelijk voor hun inspirerende bijdrage en stuurde ze vervolgens naar huis met het idee dat ze daarna snel naar bed moesten, niet wetende dat om 21.00 uur de topper Benfica-Barcelona nog op de rol stond.
In de laatste week van oktober reizen maar liefst zo’n 85 (!) man/vrouw af naar het jeugdkamp in Bokrijk, 65 kids en twintig begeleiders. Alle politieverloven in België zijn inmiddels ingetrokken.
Op 24 november vindt de volgende commissievergadering plaats.