Van de bestuurstafel.

25 februari 2021 15:00

Op woensdag 24 februari kwam het voltallige bestuur van vv Nijnsel/TVE Reclame bijeen.
Zoals gebruikelijk te beginnen met zaken betreffende de jeugdafdeling.

Op vrijdag 26 februari begint er een nieuwe reeks van techniektrainingen gedurende een vijftal vrijdagavonden. Later gevolgd door nog eenzelfde cyclus. Alle partijen zijn enthousiast over de aanpak en uitvoering.
De jeugdcommissie vraagt om meer stroomlijning inzake AVG en VOG. Gevoelsmatig nu nog te veel ad hoc. Pauline van Zutphen en Sophie Wagenaars gaan zich (meer) bezighouden met mediazaken rondom de jeugdafdeling (multimedia en website). Er worden stappen gezet voor de oprichting van een Jeugdraad. Op school een succes! Ontwikkelingen: camping, jeugdkamp, KNVB-Oranjedag, minitoernooitje. Alles richting juni ‘in de hoop dat…..’ Is er een beleid qua al dan niet doorgaan trainingen? Hoofdveld ‘nooit’ een probleem, enkel bij sneeuw en strenge vorst. Andere velden worden individueel bekeken. Gewenste aanschaf kleine doeltjes, nieuwe netten en miniballen. Er wordt weer steeds meer ‘clandestien’ gevoetbald op hoofdveld door leden en met name niet-leden. Lastig te tackelen. Er is tot nu toe in elk geval geen overlast van achtergelaten rotzooi. We gaan in gesprek met G voetbal-coördinator van rksv Nuenen om de mogelijkheden in Nijnsel te bekijken. Ook een gesprek met Lianda de Vos die voor de jongste kinderen ‘sport en spel-uurtjes’ wil organiseren op zaterdagmorgen. Korfbal is hier ook bij betrokken. Aandachtspunt is mogelijk tegenstrijdige belangen.

Status Actielijst.
Veel zaken liggen stil of lopen vertraging op vanwege ‘geen voetbal/geen publiek’ (onder meer ledenvergadering en huldiging jubilarissen). Het organiseren van het traditionele ‘bedrijventoernooi’ begin juni zal opnieuw niet tot de mogelijkheden behoren.
Het bestuur neemt met teleurstelling kennis van besluit overheid/KNVB om de lopende competitie voor teams A-categorie niet meer te hervatten. Rest ons nog maximaal ‘wat vriendschappelijke wedstrijdjes’ in de regio (ook voor lagere teams). Maar ook hier geldt: een week of vier ‘optrainen’ en dan pas starten met wedstrijden. Het blijft in alle gevallen afwachten.
Er zijn sinds kort wel wat meer mogelijkheden voor trainingen voor senioren tot en met 26 jaar. We gaan dit actief promoten: Nijnsel 1 en 2 samen, Nijnsel 3, 4, 5 en 6 samen, Dames 1 en 2 samen. Senioren vanaf 27 jaar mogen ‘twee aan twee’ blijven trainen waar tot nu toe echter niet of nauwelijks van gebruik werd gemaakt. Ook jeugd Onder 19 wordt opnieuw benaderd. Liggen al lang stil en zijn qua leeftijd belangrijk voor doorstroming.

Er zitten nogal wat haken en ogen aan het verzekeren van de zonnepanelen op het kantinedak. Zo moet er een ‘dakconstructie’ worden gemaakt en een verplicht jaarlijks onderzoek naar de status van het dak/de panelen. Besloten wordt om een taxatie te laten uitvoeren van het totale complex. Er zijn inmiddels al wat gesprekken geweest met de assuradeur.

Er wordt zodra het mogelijk is een bijeenkomst belegd met het voltallige barpersoneel. Belangrijk is de verantwoordelijkheid vanuit het bestuur als de kantine open is. Ook wordt gekeken naar versterking op de donderdagavond en zondagmorgen.

Inmiddels is er gestart met de inventarisatie spelers/kaderleden voor komend seizoen (jeugd en senioren). Ook de nieuwe selectietrainer Carlo Vorstenbosch wordt hierbij in een vroeg stadium betrokken. Een aantal dames die nu nog op zondag spelen overweegt om deel te nemen aan de vrijdagavondcompetitie voor ‘Vrouwen 18+’. Een Nijnsels team is al actief. Een aantal ‘zondagseniorenmannen’ bekijkt de mogelijkheid voor het oprichten van een ‘zaterdagvoetbalteam’.

Op woensdag 3 maart komt er een opvallende ‘bedankadvertentie’ voor alle trouwe sponsoren in de MooiRooi-krant. Alle sponsoren krijgen deze advertentie ook individueel toegestuurd omdat een aantal buiten Sint-Oedenrode is gevestigd.

Volgende vergadering is op woensdag 17 maart. (Bijna) bovenaan de agenda staat het onderwerp ‘(status) commissies’. Leden zijn te allen tijde welkom om agendapunten aan te leveren bij het secretariaat.