Nijnsel toont veerkracht

4e klasse I

21 oktober 2018 14:30

Onbekend

Afgelopen zondag toog Nijnsel Heren 1 naar Oss, op bezoek bij Cito. Een nieuw geformeerd team, noodzakelijk volgens de voorzitter, omdat elk jaar een groot deel van het bestaande elftal blijkbaar door andere Osse clubs wordt weggekaapt. Het team had één punt meer dan de bezoekers. De gastheren gaven meteen gas, zowel voetballend als verbaal. Ook werd een overtreding niet geschuwd. De scheidsrechter van dienst had er toen nog goed het oog in en deelde behoorlijk wat prenten uit. De individuele kwaliteiten van de Ossenaren stonden buiten kijf, makkelijk combinerend en zo veel en snel mogelijk richting doel. Nijnsel stelde daar aanvankelijk weinig tegenover. Een paar aardige uitbraken maar ook nu was de eindpass het manco. Verder in de wedstrijd claimden de gastheren een paar keer een penalty vanwege hands. En dat leverde de nodige discussie op. Niet lang voor rust roerden zich volgens de scheidsrechter enkele Cito-supporters iets te heftig en daarop staakte hij de wedstrijd. Hij gaf aan dat het wat hem betrof tevens rust was en dat hij de gemiste drie minuten er na de rust zou bij tellen. Na die drie minuten werd er van helft gewisseld maar dus niet meer gerust. Een bijzondere beslissing. In die ‘rare drie minuten’ meteen na rust werd er van dichtbij opnieuw keihard in de zestien een bal tegen een Nijnselse arm geschoten en je kon er op wachten: strafschop! De sfeer werd er in het veld daardoor niet beter op. Daar kon de ruime voorsprong van Nederland in de EK korfbal finale tegen de oosterburen niets aan veranderen. Volgens mij stonden ook de zusjes Gevers nog in de basis! De leidsman hield daarna zowat continu zijn vingers in zijn borstzakje want het aantal kaarten liep zelfs op tot boven de tien, van beide kleuren. Er werd echter ook nog gevoetbald. Een goed opgezette aanval van Cito leverde halverwege de tweede helft de 2-0 voorsprong op. Nijnsel probeerde wat meer druk te zetten met als gevolg dat er achterin nogal wat ruimte ontstond en daarom hing de 3-0 eerder in de lucht dan de 2-1. Maar toch kwam er die! Frenk Remeysen kreeg de bal voor zijn voeten, aarzelde niet en zag zijn poging gepromoveerd worden tot de aansluitingstreffer. Toen de bezoekers echter werden gereduceerd tot tien veldspelers leek de nederlaag onafwendbaar. Niemand had ook enig idee hoe lang er nog te spelen was door het vele oponthoud en de ‘verlengde tweede helft’. Dus zolang je het eindsignaal niet hoort….. En dan hebben we Stefan Hulsen nog! Hard werkend maar toch stevig in de tang. Geef hem echter wat ruimte en dan……! Een venijnig schot laat de keeper kansloos en het net bollen; de vreugde bij spelers en de talrijke Nijnsel-supporters is ongekend. Niemand had er nog op gerekend, zodat we het wedstrijdpunt eerder beschouwden als een winstpunt dan twee verliespunten.

Zondag spannende Meierij-derby.
Zondag komt SCMH op bezoek, een jong, fris team uit Mariaheide. Het is alweer even geleden, belooft dus een mooie pot te worden. Afwachten welke elf uit Nijnsel in de kunstwei verschijnen want welk ongewenst figuur zit al enkele weken in Nijnsel aan de bar? Jawel. Het blessurespook. En nu ook nog een schorsing, dus het wordt voor de technische staf behoorlijk puzzelen, vier tot vijf sterren. Ajax-Feyenoord op groot scherm, de bezoekers zijn zoals bekend de enige topploeg in Nederland die nooit opzichtig door de arbitrage wordt bevoordeeld. En als klap op de vuurpijl een heerlijke themamiddag, georganiseerd door de Vrouwenafdeling. Succes verzekerd dus, aanstaande zondag op sportpark Den Eimert met twee wedstrijden om half drie. Komt dat zien. En horen.