VV Nijnsel 1 krijgt het publiek warm

VV Nijnsel 1 (zon)

Vorstenbossche Boys 1 (zon)

4e klasse I

18 november 2018 14:30

Onbekend

De snijdende wind was pal voor de wedstrijd het gesprek van de dag, maar na negentig minuten voetbal ging iedereen warm naar binnen. Dankzij het vaandelteam beleefden de supporters van VV Nijnsel / TVE Reclame een uiterst amusante middag. Het speelde tegen Vorstenbossche Boys de beste wedstrijd tot nu toe. Dat wil niet zeggen dat het foutloos was. Teveel kansen stierven in schoonheid. 7-0 was een betere afspiegeling geweest dan 4-0.

Het klapstuk van de middag werd zo’n tien minuten voor het einde van de wedstrijd afgeleverd. Een aanval die begon bij de zeer goed spelende Wouter van den Elsen belandde via een dubbele één-twee met Nick Dortmans bij Jelle de Louw. Hij hield zoals altijd het overzicht en tikte de bal na een halve pirouette naar Stefan Hulsen. Die slaakte een zucht van verlichting toen hij eindelijk zijn tweede voorbij de keeper schoof.
Het deerde de gasten uit Vorstenbosch niet meer, want na een kwartier straalden ze in alle expressies uit dat ze gingen verliezen. Dat lag aan VV Nijnsel, dat scherp en dominant spel op de mat legde. Een slippertje in de eerste minuut had zomaar de 0-1 kunnen betekenen, maar daarna liet Nijnsel er geen misverstand over bestaan: de drie punten zouden hoe dan ook in eigen huis blijven. In de vijfde minuut gaf Hulsen al een waarschuwing toen hij naast schoot na een strakke voorzet van Nick Lathouwers. De tandem sloeg acht minuten later écht toe. Lathouwers legde terug en Hulsen kon het leer binnen kietelen. Verschillende kansen volgden tot aan de rust, waarvan er twee bovenop de lat belandden. De enige andere rake treffer kwam op naam van Rick van der Vleuten die met zijn buik een vrije trap van Hulsen binnen toucheerde.
Het ‘kansen tellen’ ging in de tweede helft gewoon door. Het is ondoenlijk ze allemaal te noemen en ook de meest wiskundige supporters gooiden het telraam in de bosjes. Achteraf bleek het onbegrijpelijk dat de ban van de tweede helft pas in de 71e minuut werd gebroken. De Louw rondde koeltjes af na doorkoppen van spits Hulsen. Tekenend was ook dat Nijnsel na iedere goal de bal zo snel mogelijk in bezit wilde hebben, wanneer het die eventjes niet in de voeten had. Zelfs na de droomaanval waaruit de 4-0 viel, bleef de thuisploeg de figuranten uit Vorstenbosch het leven zuur maken. Een vrije trap van Arjan van Zutphen die de lat kuste zou een mooi slotstuk zijn geweest. Maar vooral de altijd hard werkende linkerflankspeler Joost Vervoort werd een doelpunt gegund. Hij was er nog dichtbij na goed doorzetten. De keeper redde in de korte hoek.
Door deze overwinning stijgt Nijnsel naar plek 2 in de competitie. Volgende week de kraker, uit tegen koploper Avesteijn. Nijnsel moet winnen om enigszins bij te kunnen blijven.