VV Nijnsel/TVE Reclame boekt eerste zege

VV Nijnsel 1

25 augustus 2018 17:00

Onbekend

Na drie verdienstelijke wedstrijden tegen Rhode, Boskant en SBC die echter geen winst opleverden bond Nijnsel Heren 1 vandaag, zaterdag, de strijd aan tegen het studententeam van Pusphaira uit Eindhoven. Dit team degradeerde eind vorig seizoen naar de vijfde klasse in Zuid 1. Studenten, dus een jong team aan het begin van een nieuw studiejaar. Er scheen een fel zonnetje op sportpark de Hondsheuvels.

Na een paar minuten zorgde verdediger Frenk Remeysen via een ferme kopstoot al meteen voor de 0-1. Een mooie opsteker. Stefan Hulsen had zijn festivalblues inmiddels afgeschud en ging gretig op zoek naar zijn grootste hobby: scoren. De achterhoede van de Eindhovenaren bleek niet al te zeker zodat er bij terugspeelballen stevig werd doorgejaagd. Na een minuut of twintig sorteerde dit effect en Stefan zelf scoorde de 0-2 na alert reageren. Niet lang daarna brak hij op snelheid door op links waarbij de back niet veel anders kon doen dan de Nijnselse spits onderuithalen. En als je dat in de zestien doet dan betekent dat meestal een strafschop, ook in dit geval. De keeper ging nog wel naar de goede hoek maar Stefan liet de kans op 0-3 en zijn tweede doelpunt niet onbenut.
In de rust keken de talrijke Nijnselse supporters uit naar een mooie tweede acte met opnieuw wat doelpunten maar zij werden niet op hun wenken bediend. Het werd een plichtmatige tweede helft met best wel wat goede wil maar de schwung was en bleef eruit. Altijd moeilijk om te achterhalen waar hem dat nu precies in zit. Maar goed, de eerste overwinning sinds lange tijd was een feit en dat geeft de Nijnselse voetbalburger ongetwijfeld moed.
Aanstaande zondag gaat dan eindelijk de eerste bekerronde van start, het eerste serieuze werk en dat betekent voor de geelblauwen een uitwedstrijd naar en tegen Boerdonk. De gastheren vertoeven eveneens in de vijfde klasse. Kortom, Nijnsel is ook in deze wedstrijd licht favoriet maar zal ongetwijfeld de nodige tegenstand ondervinden van de gastheren die in hun eerste thuiswedstrijd een goede indruk willen achterlaten. De eerste klap is namelijk nog altijd een daalder waard. Aanvang 14.30 uur.