DAW straft Nijnsel keihard af

22 april 2018 14:30

KNVB

Onbekend

Drie dolle minuten in de eerste helft gooide de wedstrijd helemaal open. Een strafschop in de tweede helft bracht de spanning erin, maar helaas kreeg VV Nijnsel / TVE Reclame een les in effectiviteit. DAW strafte de thuisploeg keihard af.
Vergeet niet dat DAW nog volop meestrijdt voor de titel in de Klasse 3D. Een klasse die geen gedoodverfde kampioenskandidaat heeft, maar ook geen duidelijke degradant. Het is dan ook geen schande dat Nijnsel op eigen veld met 2-5 verloor, maar het doet wel extra pijn omdat vooral nu de punten hard nodig zijn. Concurrenten onderin pakten dit weekend namelijk wél punten en daarom is de realiteit nu zo dat Nijnsel op een nacompetitieplek staat, vier punten achter de veilige haven. “We hebben er nog volop geloof in. Als je ziet hoe de jongens voor elkaar knokken… Daar ligt het niet aan. Volgende week thuis tegen Vitesse moet het wel gebeuren!” blikt hoofdtrainer Arno Methorst alvast vooruit.
Dat zal zeker voor enige druk zorgen bij de spelers. Maar goed, die druk ligt er al enkele weken iedere wedstrijd op. Zo ook afgelopen zondag tegen DAW. Nijnsel pakt thuis al maandenlang heel moeizaam de punten. Ook tegen DAW leek daar al snel geen verandering in te komen. Na de 14e en 15e minuut stonden de gasten plotseling met twee goals voor, door wat onachtzaamheden achterin bij de thuisploeg. Johan van der Pas schoot een minuut later uit een rebound de 1-2 binnen, maar aanspraak op een gelijkmaker maakte Nijnsel in de eerste 45 minuten niet.
Aanspraak werd in de tweede helft omgezet in cijfers toen Tom ten Broeke een penalty binnen knalde, na een overtreding op Van der Pas. Het gaf de supporters hoop en de spelers roken bloed. DAW kwam er even niet aan te pas. Tot het moment dat een verkeerd geraakte kopbal van de spits uit Schaijk zo in de verre hoek dwarrelde. Toen knakte er wat bij Nijnsel…
De thuisploeg was niet bij machte om die klap te boven te komen. Het probeerde en het probeerde, maar DAW gaf geen krimp en maakte zelfs nog 2-4 en 2-5. Volgende week zondag wacht Vitesse ’08. Nijnsel moet deze wedstrijd op Den Eimert winnen om zo nog kans te maken op lijfsbehoud zónder nacompetitie.