Nijnsel verliest dure punten

31 maart 2018 19:00

KNVB

Onbekend

Na de toch wel verrassende maar verdiende winst tegen koploper Volkel kwam Paaszaterdag Boekel Sport op bezoek. En ploeg die zich op de ranglijst terugvindt in de buurt van Nijnsel en daarom waren de punten voor beide teams erg belangrijk.Ook Boekel Sport boekte in haar laatste wedstrijd een zege, dus mocht je veronderstellen dat beide teams in wat betere doen waren dan de eerste wedstrijden na de winterstop. Overigens moest Nijnsel destijds de punten in Boekel laten.
Ofschoon het voetbal oorspronkelijk is bedoeld om de bal in het doel van de tegenpartij te krijgen, waren de bezoekers een andere mening toegedaan want zij startten zeer behoudend. Nijnsel kreeg dus het initiatief maar dit leidde aanvankelijk niet tot doelrijpe situaties. Totdat Nick Dortmans een dot van een kans kreeg maar tot zijn eigen afgrijzen en dat van de talrijke Nijnsel supporters wist hij deze kans niet te verzilveren. Niet veel later kwam Boekel Sport er razendsnel uit, vervolgens een vrije aanname en de 0-1 was een feit. Dit was ook de ruststand die op het scorebord verscheen.
Meteen na de pauze was het John Egelmeers die goed doorzette en alleen voor de keeper verscheen; deze was kansloos en de 1-1 was een feit. Nauwelijks bekomen van deze fraaie treffer opnieuw een uitbraak van de gasten en een kopie van het eerste doelpunt bracht de gastheren voor de tweede keer in mineur. Vervolgens nog meer druk op de Boekelse ketel en dan wordt het in de regel of 2-2 of 1-3. Helaas voor de thuisploeg brak de aanvalslust het team op en gebeurde het laatste in de dying seconds van de wedstrijd. Moegestreden maar helaas met lege handen zocht de geelblauwe formatie teleurgesteld de kleedkamers op.

Zondag opnieuw een thuiswedstrijd.
Aanstaande zondag komt Excellent uit Oploo naar Den Eimert. In het begin van het seizoen behaalden de bezoekers uit Nijnsel daar de eerste punten en was de thuisploeg niet in goeden doen. Dat duurde nog even maar inmiddels is het oranje gekleurde team aan een opmars bezig. De grote vraag is of Nijnsel die kan stuiten, zo niet, dan raakt dit team enigszins uit zicht en dat past niet in het scenario van de geelblauwen. Aan inzet en teamgeest ontbreekt het niet, dus laten we hopen dat het kwartje nu weer eens de goede kant opvalt. Iedereen is welkom om 14.30 uur of eerder op Den Eimert.

Bron foto: Boekel Sport
Voor meer foto's klik HIER.